Nyttiga länkar - Marknadsföring i Danmark

Här har vi samlat några länkar till organisationer och företag som kanske kan vara till hjälp när du vill marknadsföra ditt företag i Danmark.
Skriv ut
Forbrugerombudsmanden - vägledning

På den danska konsumentombudsmannens hemsida kan du hitta vägledningar och riktlinjer kring marknadsföring i Danmark under 'Vejledning til markedsføringsloven'.

Forbrugerombudsmanden - vägledning

Forbrugerombudsmanden - få ett förhandsbesked om din kampanj

Hos Forbrugerombudsmanden kan du som företag få ett förhandsbesked på om din kampanj uppfyller de krav som finns i den danska lagstiftningen.

Forbrugerombudsmanden

Marknadsföringslagen i Danmark (Markedsføringsloven)

När du är verksam i Danmark är det den danska lagstiftningen kring marknadsföring som reglerar vad du får och inte får göra när det handlar om marknadsföring.

Markedsføringsloven

Mediavejviseren

Mediavejviseren är en vägvisare till dagspress och magasin, TV- och radiokanaler, internetmedia, reklambyråer och andra aktörer på den danska mediamarknaden.

Mediavejviseren

PostNord - Direct mail

Direct mail är ett marknadsföringsverktyg som består av ett brev eller ett paket som man skickar ut till en specifik målgrupp med syfte att sälja in antingen en produkt eller en tjänst.

PostNord - Direct mail

Adresserad reklam och brev till privatpersoner - Robinsonlisten

Företag och organisationer är förpliktade att undersöka om privatpersoner har undanbett sig kontakt av företag eller organisationer.

Robinsonlisten

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har hand om konkurrenslagstiftningen i Danmark och handhar samtidigt lagstiftningen på konsumentområdet.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Fann du denna information relevant?

Vill du utveckla ditt svar?

Tack för din feedback!

Checklista - Försäljning och handel i Danmark

Vill du sälja varor eller tjänster i Danmark? 

I vår checklista hittar du information om allt från registrering-, skatt-, personal- och andra regler som är viktiga att ha koll på.